Дуже багато різних і часто протилежних думок в інтернеті можна прочитати про необхідність прокачування нових амортизаторів перед встановленням на автомобіль. Тому в цій статті розглядається передмонтажна підготовка амортизаторів RAISO, яка поширюється і на амортизатори інших виробників таких як SACHS, KYB, BOGE та інші.
Провідні виробники (SACHS, KYB, BOGE, RAISO) газомасляних амортизаторів передбачають можливість самопрокачки амортизатора, за рахунок модернізованої системи клапанів і вдосконаленого високоякісного ущільнення втулки. Амортизатор самостійно прокачується на перших сотнях метрів шляху руху. Не дивлячись на це виробники рекомендують проводити ручне прокачування амортизаторів перед монтажем.
Мета прокачування амортизатора, - проведення первинної перевірки та приведення в робочий стан. В результаті прокачування гідравлічна рідина відповідно вірно розміщується в обсягах всіх трьох камер, одночасно усуваючи виниклі газові порожнини у верхній і нижній робочих камерах. Виробники рекомендують транспортування і зберігання амортизаторів в вертикальному (штатно робочому) положенні, однак такі вимоги практично не виконуються і це приводить до перемішування і переміщення газу по всіх камерах, створюючи загазованість робочих обсягів. Особливо до цього схильні двотрубні газомасляні амортизатори, нахил їх більше 30 град. від робочого положення вже може привести до нештатної роботи і появи загазованих областей. Необхідно відзначити, що однотрубні газомасляні амортизатори не схильні до такого впливу, в зв'язку з чим набули широкого поширення в спортивних підвісках автомобілів.
Прокачування амортизатора виконується у вертикальному положенні, штоком вгору. Перших три прокачування проводиться на 50% висоти робочого ходу штока, при цьому може спостерігатися провали в ході штока і слабкий шум. Ці дефекти усуваються як правило після 2-3 маніпуляцій. Якщо шум або провали не зникли потрібно продовжити прокачування на 50% ходу штока.
Далі виконується 5 циклів прокачування більш глибоких на 70-80% довжини ходу штока, що імітує роботу амортизатора в робочому діапазоні. Під час прокачування нового амортизатора можливе виділення декількох крапель в області сальника направляючої втулки, однак не повинно бути сильного протікання рідини. В робочому стані після прокачування шток повинен переміщатися плавно без провалів та заклинювання, шумів з рівномірними зусиллям стиснення і швидкості зворотного відбою. Пара амортизаторів, що встановлювається на одну вісь, повинна мати однакові зусилля стиснення і швидкості повернення штока. В правильно прокачаних і справних амортизаторах поршень повинен переміщатися плавно, без провалів і часткового заклинювання.
В процесі прокачування і також до установки на автомобіль амортизатор повинен залишатися у вертикальному положенні.
Таким чином проводиться попередня перевірка, особливо парної відповідності амортизаторів, що встановлюються на одну вісь.